marți, 19 mai 2020

Raw food in Australia - Melissa Keath


Pe Melissa am „cunoscut-o întâmplător” pe Facebook, cu aproape 2 ani in urmă și am găsit povestea ei cu şi despre raw food foarte motivantă și inspiratională, caci ea este un "raw vegan de cursa lunga" si poate invata mult de la ea. De atunci, nu am mai pierdut-o din ochi, caci imi plac foarte mult atat firea ei echilibrata si felul ei de a se purta in spatiul virtual, cat si armonia si pacea care domnesc in jurul ei. Asa ca am intrebat-o daca ar vrea sa facem un interviu pentru blogul meu, si chiar s-a bucurat, caci are deja legaturi cu Romania.


1. Dragă Melissa, Ți-ar plăcea să povestești puțin despre tine, mai ales când și cum ai descoperit raw food/hrana vie? Cine sau ce a constituit o inspirație pentru tine?

Numele meu este Melissa Keath, l
ocuiesc în Australia, lângă Melbourne. Am doi copii adolescenți, care sunt vegani de la naștere și raw vegani pe cea mai mare parte a vieții lor. Soțul meu este raw vegan acasă și vegan când călătorește.


Am devenit vegetarian
din motive etice în 1994. Am avut un prieten care a cumpărat un pui întreg prăjit și apoi a aruncat jumătate din el. Îmi amintesc cum m-am uitat cu tristețe la puiul din coșul de gunoi și m-am gândit, că a murit ca să sfârșească în coșul de gunoi, ce risipă a vieții!

În 1998 am trecut la o dietă vegană pentru că am văzut un reportaj la televizor despre disecția unui bărbat în vârstă de 60 de ani. Medicul care a disecat bărbatul a indicat
un mucus galben aflat sub organele interne ale mortului și a spus că acest mucus galben s-a format din hrana consumată de-a lungul timpului. El a explicat că laptele de vacă nu poate fi digerat de corpul uman și este păstrat sub organele interne. Am închis televizorul, căci m-am simţit dezgustată și șocată și din acel moment, nu am mai mâncat niciodată lactate. Am simțit că universul îmi arătase astfel calea mea.

Meditez din 1995. În practica noastr
ă de meditaţie ne trezim la ora 3 și medităm până la 6 a.m.  Perioada aceasta de timp se numește amrit vela și reprezintă un moment foarte special al zilei, în care este mai ușor să calmezi mintea. În perioada 1996 - 2001 am locuit în Statele Unite ale Americii și am mâncat o mulțime de mâncare vegană de tip junk food, așa că adesea adormeam la scurt timp după ce începeam meditația. Asta m-a frustrat tare mult, așa că într-o zi din 2001, în timpul meditaţiei, am întrebat ce ar trebui să fac pentru a rămâne trează și a avea mai multă energie. Răspunsul mi-a venit în vise și printr-o carte a lui Dr. Anderson, „Cleanse and Purify Thyself/Curăță-te și purifică-te pe tine însuți”. Dr. Anderson vorbește despre alcalinizarea corpului.

Mi-am urmat visele și am trecut la o dietă raw vegană în 2001.
Mi-au trebuit multe luni ca să îndepărtez resturile mâncării vegane de tip junk food, care se acumulase în intestinul meu, dar efectele pozitive au început şi sa fie resimțite aproape imediat. Aveam mult mai multă energie, creativitate și mintea mea era mai calmă. Pielea mea a devenit moale și strălucitoare ca pielea unui copil și mă simțeam excelent, mult mai bine decât mă simțeam înainte.

Se
ntimentul de fericire și bucuria mă fac să continui cu raw food și să fiu mulțumită. Cu cât corpul este mai curățat, cu atât are nevoie de mai puține alimente și se poate concentra asupra altor lucruri. Am timp, am energie și suficientă creativitate pentru a pregăti preparate raw vegane minunate pentru familia mea și pentru a face multe alte lucruri, precum scrierea și ilustrarea mai multor cărţi de povești pentru copii. Am creat o serie de povești pentru copii care explică secretul fericirii, așa cum am experimentat eu ​​în viața mea.

Care este secretul fericirii?

Pentru toate creaturile, oamenii și animalele deopotrivă, secretul fericirii constă în capacitatea de a avea relații
profunde și pozitive.

Pentru a avea relații pozitive, trebuie să dezvoltăm empatia: capacitatea de a lăsa punctul
nostru de vedere deoparte și de a încerca să vedem lucrurile din perspectiva celuilalt.

Copii fiind, dezvoltăm empatia în primul rând prin observarea empatiei la ceilalți oameni.

Această serie de cărți ilustrate prezintă cu fiecare poveste un aspect al empatiei. Empatia este un set de abilități care se bazeazăunele pe celelalte.

De exemplu, pentru a simți empatie reală pentru o altă persoană, trebuie mai întâi să încetăm să
-i blamăm pe ceilalți și să nu mai încercăm să controlăm situația și celelalte persoane. De asemenea, trebuie să învățăm să ne asumăm responsabilitatea pentru viața noastră și să recunoaștem că ne-am creat propria situație de viață cu gândurile, cuvintele și acțiunile noastre.

Această serie de povești, dintre care unele sunt publicate pe site-ul meu www.ruhanipublishing.com,
au legatura unele cu celelalte, scopul final fiind abordarea tuturor aspectelor empatiei.

2. Am citit pe FB că ai trecut pentru o perioadă scurtă de timp
la o alimentaţie vegană gătită, perioadă în care ai constatat  schimbări (negative). Aceste lucruru ar fi cu siguranță foarte interesante pentru mulți oameni (şi eu am avut o experiență similară).

Hrana vie ne ajută la toate nivelurile: Emoțional, mental, fizic și spiritual. Am mâncat din nou mâncare gătită pentru o perioadă scurtă de timp, deoarece copiii mei mi-au cerut să gătesc câte o masă vegană pe zi. Am gătit o ciorbă vegană fără sare pentru cină și am mâncat şi eu un bol mic. Dar numai un timp scurt, deoarece mâncarea gătită mi-a furat cumva acea stare de fericire. M-am simțit moleșită, obosită, pielea mea a început să arate mai prost, a început să-mi iasă păr alb și nu mai puteam să-mi recunoasc fața umflată în oglindă. M-am simțit chiar puțin deprimată. Astmul fiului meu a revenit odata cu mâncarea vegană gătită, așa că ne-am întors repede la hrana vie. Şi toate avantajele s-au reinstalat, fiul meu nu mai avea probleme, părul meu nu mai albea și mi-am recunoscut fața din nou.
Am înţeles că mâncarea crudă are o vibrație ridicată și hrănește sinele nostru superior. Mâncarea gătită însă, ne hrănește mintea negativă, care este agresivă, nerăbdătoare și irațională.

3. Când am descoperit eu hrana vie, mi-a fost teamă să schimb și alimetaţia copiilor, din păcate, eram încă prea „prinsă” în vechile convingeri neadevărate. Cum ţi-ai crescut tu copiii? Şi ce experiențe pregnante ai avut?

Am doi adolescenți care au fost vegani de la naștere și au fost raw vegani pentru cea mai mare parte a vieții. Mâncarea netratată termic a schimbat viața fiului meu. S-a născut cu eczemă și astm. Cu hrana vie, el nu mai are simptomele astmului și eczemei. Îmi ascult intuiția, ceea ce mă ajută să creez mâncăruri delicioase raw vegane pentru copiii mei. Din cauza copiilor mei, am creat multe cărți de rețete cu peste 500 de rețete. Toate rețetele sunt fără sare, deoarece sarea  areun effect negative asupra persoanelor cu eczeme, astm și alte probleme de sănătate. Toate rețetele sunt potrivite pentru copii, deoarece am adunat în căţile mele doar rețetele care le-au plăcut copiilor mei. M-am gândit că, dacă copiii adoră rețetele, și adulții le vor iubi automat.
4. Postarea ta (de pe FB) despre rolul de gospodină/mamă ca fulltime job este atât de minunată! Sunt total de acord cu tine, pentru că şi eu am avut norocul să pot rămâne acasă cu copiii, putând astfel să trăiesc și să îi văd cum creșteau. Ai dori să povesteşti mai multe despre asta?
Sunt mândră că sunt gospodină. Şi vreau să le spun tuturor gospodinelor că sunt minunate!

Nu-ți fie frică să spui: "Sunt casnică!" Pentru că ce este mai important decât să ne menținem familia sănătoasă și fericită cu mâncare bună?

Sunt mândră că sunt gospodină șiiubesc acest lucru! Îmi place să fiu alături de familia mea și le apreciez fiecare zi! Le spun și le arăt cât de mult îi iubesc de multe ori, pentru că nu știu niciodată când vom muri. Nu știm! Pot traversa strada și boom! Dacă ar trebui să mor fără să pot să le spun: „Te iubesc mai mult decât viața mea!”, ar fi foarte rău pentru mine. Eu cred că nu este nimic mai rău decât să trebuiască să pleci fără să ai ocazia să le spui celor dragi că îi iubești.

A fi gospodină și a-mi crește copiii este cea mai grea și mai solicitantă muncă pe care am făcut-o eu vreodată!

Copiii mei m-au învățat răbdarea. Răbdarea este foarte greu de obținut. Am devenit o persoană mai bună prin copiii mei. Rareori devenim oameni mai buni prin angajați sau șefi, dar cei mai mulți dintre noi ne schimbăm de bunăvoie din iubirea pentru copiilor noștri. Prin urmare, a fi gospodină este un privilegiu și un mare dar.

5. Și presupun, că principala sursă de inspirație pentru toate cărțile tale vine din aceste momente, nu-i aşa?

Principala sursă de inspirație sunt copiii mei, în special fiul meu care s-a născut cu dermatită. Este foarte sensibil și nu tolerează sarea, tolerează doar sodiul organic (sodiu care face parte din plantă). De aceea, toți membri familiei beau cel puțin 1 litru de smoothie-uri verzi pe zi. Dacă mănânci destul de multe verdețuri cu frunze organice, corpul tău primește suficient sodiu organic și nu cere sare. Dacă nu mănânci suficient de multe Frunze verzi organice, ai pofta de mâncare sărată. Şi meditaţia este o sursă a creativității mele. În meditaţie văd lumina interioară, lumina sufletului meu. Cu cât te concentrezi mai mult asupra luminii sufletului tău, cu atât vei deveni una cu sufletul tău. Atunci sufletul ne poate călăuzi. Sufletul are creativitate infinită, iubire, răbdare și știe totul. Trebuie doar să ne luăm timp şi să le căutăm în meditaţie și vom primi cu toții aceste minunate daruri.

6. Am găsit părerea ta despre sare și nuci de caju foarte bună și departe de părerea mainstream care domneşte în „scena raw vegan”, poți explica te rog mai detaliat? (Şi eu am scris un articol pentru blogul meu deja în 2012, intitulat „Adevărul despre caju” - din păcate nu am fost la fel de consecventă ca tine, tot mai folosesc caju, chiar dacă este cumpărat doar de la Orkos sau alți furnizori de produse raw si etice, dar.....)
Și ce rol joacă uleiul de măsline extra virgin (EVOO) în bucătăria ta?
Am avut întotdeauna un sentiment intuitiv că bacteriile din intestinele noastre joacă un rol important în sănătatea și bunăstarea noastră. De asemenea, am o cunoaștere intuitivă că uleiul de măsline extravirgin, uleiul de nucă de cocos presat la rece și oțetul de mere nepasteurizat (raw) sunt bune pentru noi. Toate acestea sunt antibacteriene, antivirale și antifungice.
În rețetele noastre, înlocuim sodiul anorganic (sare) cu oțet crud de mere sau lămâie. În meditație, mi s-a spus în mod special că ar trebui să scot toate formele de sodiu anorganic din dieta familiei mele și să le înlocuiesc cu multe smoothie-uri verzi, deoarece frunzele verzi conțin mult sodiu organic (sodiu care face parte din plantă).
Diferența dintre sare, oțet de cidru de mere crud, ulei de măsline extra virgin și ulei de nucă de cocos presat la rece este faptul că SAREA ucide atât bacteriile dăunătoare din intestine, cât și pe cele bune.
De exemplu se știe acum că autismul este cauzat de înmulţirea anumitor bacterii intestinale dăunătoare. Şi pesticidele sunt parțial responsabile de această înmulţire.

https://anh-usa.org/half-of-all-children-will-be-autistic-by-2025-warns-senior-research-scientist-at-mit/

Fiul meu s-a născut cu astm și dermatită. Din cauza fiului meu, am trecut la dieta raw vegană ca familie. Am descoperit foarte devreme că organismal lui reacţiona cu dermatită, era răspunsul său fizic și comportamental la sodiul anorganic (sare NaCl). Şi îi merge excellent cu o alimentaţie raw vegană fără sare (inclusiv ulei de nucă de cocos presat la rece și ulei de măsline extra-virgin presat la rece). Pentru el am scos  şi alimentele excesiv de deshidratate, deoarece organismul său prosperă la alimente cu conţinut mare de hidrogen. Prin gătit și deshidratare se elimină prea multă apă din alimente, dar corpul uman este format din 75% H2O, deci nu este de mirare că alimentele crude ne mențin sănătoși și tineri.

Când fiul era mic şi mânca  încă mâncare vegană gătită, a avut din când în când atacuri de astm. Trebuia să mă scol în toiul nopții pentru a-i da un pahar mic cu ulei de nucă de cocos presat la rece, urmat de un pahar de smoothie verde de 350 ml. Acest lucru îi oprea atacul și putut astfel adormi la loc. De aceea am crezut că îmulţirea bacteriilor intestinale dăunătoare este responsabilă pentru astmul său.
Din cauza atacurilor de astm, soțul meu a decis ca noi, ca familie, să trecem  cu toţii acasă la o alimentaţie raw vegan.
Ori de câte ori fiul meu a mâncat mâncare vegană, a avut probleme cu astmul. Nu durează mult să mănânce o pizza vegană (acum este adolescent și uneori iese cu prietenii). Cu toate acestea, este nevoie de mult timp pentru a elimina cu hrana vie celelalte efecte negative acumulate astfel. După ce am termint cărțile de rețete, mi s-a spus în vis că aceste rețete nu vor fi importante doar pentru adulți, ci mai ales pentru copii.
Copiilor cu autism dezvoltă obiceiuri, în special alimentare. Prin urmare, este important să fie obișnuiți cu alimente raw vegane, bogate în frunze verzi și smoothie-uri verzi încă dintr-un stadiu incipient.

Familia mea și cu mine nu mergem rar la restaurant. În primul rând, nu știm niciun restaurant care prelucrează doar legume şi fructe organice. Şi în al doilea rând, nu am auzit să existe restaurant care sa ofere raw vegan food fără sare si caju.
Nu am folosit niciodată sare sau nuci de caju în rețetele mele. Nucile de caju nu sunt în general crude, ele acidifiază organismul și îngrașă. Singurele nuci crude disponibile sunt cele care au menţiunea „sparte  de mână” pe pachet și nu le-am văzut niciodată într-un magazin. Nucile de caju care sunt vândute în Australia sub formă de nuci de caju crude sunt numite crude, doar pentru că nu sunt prăjite sau sărate.

De ce fără sare?
Sarea este sodiu anorganic care nu poate fi absorbit de organism. Sarea este un stimulent (afectează sistemul nervos), nu este de fapt un condiment și a fost folosit pentru prima dată pentru conservarea cărnii, cu alte cuvinte, ca să omoare bacteriile. Sarea, însă, nu numai că îngreunează supraviețuirea bacterilor necesare organismului în intestinul nostru, ci produce și acidoză. Pentru a compensa aciditatea cauzată de sare, organismul extrage minerale din oase și dinți. Acesta este motivul pentru care unele studii susţin că sarea scoate calciul din organism.
Singurul sodiu de care organismul are nevoie este sodiul organic (sodiu care face parte dintr-o plantă). Frunzele verzi au cantități mari de sodiu organic.
Același lucru este valabil și pentru fier. Suplimentele de fier spot fi greu assimilate de organism. Corpul are nevoie de fierul care face parte dintr-o plantă. Şi mai multe motive pentru smoothie-urile verzi. Noi bem cel puțin 1 litru de smoothie verde pe zi, de persoană.
Cu cât avem mai multe smoothie-uri verzi, cu atât mai puțin organismul își dorește sare.

https://www.forbes.com/sites/daviddisalvo/2017/06/25/extra-virgin-olive-oil-protects-brain-tissue-against-alzheimers-in-new-stu-dy/?fbclid=IwAR1IpFr423Z5AVxEQNhlYfXsAAyfeBvvJBxfjJf # 721ab292f291

7. Dragă Melissa, iti multumesc mult. Ce ar fi pentru tine potrivit ca cuvânt de încheiere?
Hrana vie și meditaţia merg mână în mână. Ambele au făcut din viața mea un paradis înfloritor. Cine doreşte să evite suferința/boala, ar trebui să caute cu sufletul. Mâncarea nesănătoasă și gândurile negative stau între noi și sufletul nostru. Cu cât mâncăm mai curat și cu cât sunt mai curate gândurile, cuvintele și faptele noastre, cu atât este mai ușor pentru noi să auzim vocea sufletului. Intuiţia este vocea sufletului.

Mai jos toate datele de contact ale Melissei:
Melissa Keath
JOYWITHRAWFOOD
Instagram: @joywithrawfood
Facebook: Melissa Keath
Facebook: Joy With Raw Food Group
Facebook: Nurturing Empathy in Children Group

Cartile ei sunt absolut superbe, ca sa convingeti, nu aveti decat sa rasfoiti pagina de reteta a grupului ei (este grup inchis, trebuie sa deveniti membru):


PS Initial am vrut sa traduc si o reteta de-a Melissei, dar din pacate, timpul nu mi-a mai permis.....



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu