marți, 26 aprilie 2022

Gradina fermecata

 "Fii tu insuti schimbarea pe care vrei sa o vezi in lume." Aceste mari vorbe ale lui Gandhi au fost atat de des folosite, incat  le-ar putea parea unora a fi deja demonetizate si uzate. Eu le simt insa si astazi energia iesita din comun, care m-a dat practic peste cap atunci cand le-am auzit pentru prima data.

Pentru ca suntem in continuare in perioada de tranzitie catre Lumea Noua, este deosebit de important ceea ce face fiecare in parte, de aceea este tot mai impetuos necesar sa ne concentram pe propria viata si pe propriile actiuni. Din ce in ce mai multi oameni inteleg ca in realitate nu conteaza practic ce gandesc, spun sau fac ceilalti oameni... Tot ceea ce conteaza cu adevarat in VIATA TA, este doar ceea ce gandesti TU, ce spui TU si ce faci TU. 

Astazi voi scrie mai putin si voi lasa mai bine gradina fermecata sa se prezinte singura, in toata frumusetea ei neobisnuita si salbatica. Un vis de gradina naturala, un paradis pentru om, plante, copaci, animale, pasari, insecte samd. Deci de fapt, un colt de normalitate pentru insasi Mama Pamant...  



De peste 10 ani de zile m-am agitat si m-am luptat sa am iar o gradina mea si numai a mea. Viata nu a fost insa cumva de acord cu planurile mele, caci pana astazi, nu m-a lasat si pace sa le realizez si sa le materializez... Toate proiectele gradinaresti incepute in acesti 10 ani merg intr-un fel sau altul mai departe, dar se indreapta clar pentru mine spre o fundatura. Pentru mine ele nu au niciun viitor.... De peste 10 ani lucrez in gradinile altora, iar astazi stiu ca am avut nevoie de acest timp, ca sa pricep ca parte a misiunii mele nu este sa creez doar o singura Noua Arca, ci mai multe. Caci se pare ca lumea chiar are nevoie de energia mea creatoare si de toate aceste impulsuri din partea mea....


Este intr-un anumit fel de-a dreptul pervers, dar astfel de gradini naturale au ajuns sa fie astazi o curiozitate, ceva iesit din comun, neobisnuit si pentru cei mai multi ceva deranjant, inconfortabil si intolerabil. 

Eu am fost de cand ma stiu ALTFEL (AICI puteti citit mai multe despre felul meu de a fi). Iar acest lucru isi pune amprenta in absolut toate domeniile vietii mele. Deci, cum ar putea fi gradina mea, precum gradinile celorlalti din jur?!? Toti vecinii mei au taiat deja iarba. La ei in curte este totul ordonat, aliniat, curatat, bibilit cu o precizie incredibila, pentru mine de-a dreptul penibila. Eu am montat un panou:

"Aceasta gradina nu este dezordonata,
 ci  un spatiu de viata pentru insecte si pasari"

Si chiar daca sunt nevoita sa gradinaresc si mai departe in principal in ghivece, o fac de-acum macar impacata. Si macar pot profita atatea sunte sau chiar mii de fiinte nevinovate de aceasta gradina...



Si am primit si inca o rasplata, caci Noua Arca a mai adoptat in aceasta primavara un nou membru, care mi-a distrus din pacate deja levantica, dar este atat de scump, incat pur si simplu nu i se poate purta pica: de cateva zile, pe langa toate insectele, ramele, paianjenii, pasarile, melcii, soarecii de camp, soparlele, dihorii, aricii, iepurii care si-au gasit aici casa lor, a mai venit si un raton pe arca..... 

Scriu aceasta postare in dorinta de a va inspira si de a va incuraja sa-i dati si voi o mana de ajutor Mamei Pamant. Caci are mai mult ca oricand nevoie de astfel de gradini....


Iar AICI puteti citi mai multe despre toate gradinile pe care am fost binecuvantata sa le ingrijesc de 20 ani incoace. Caci de fapt, in ciuda iluziilor pe care ni le facem in infatuarea si prostia in care ne ambitionam sa ne tavalim de cateva mii de ani incoace, doar asta suntem cu adevarat cu totii: niste simpli  ingrijitori si/sau slujitori ai Mamei Pamant....



3 comentarii:

  1. Dragă Mimi, mulțumesc pentru toate lucrurile împărtășite și pentru tot ce am învățat de la tine în timp. Nu îmi doresc pe lume decât să am o căsuță într-un loc liniștit și o grădină ca asta, care este un colț de rai.

    RăspundețiȘtergere
  2. Divin! Multumesc ca exişti! 🙏💓🤗

    RăspundețiȘtergere