miercuri, 2 octombrie 2013

Explicatii, sfaturi si amintiri

Desi am acest blog de peste 3 ani si jumatate, nu m-am invatat sa controlez la intervale regulate spam-ul, caci pana acum cateva luni, rar gaseam acolo un comentar. Mi s-a atras insa astazi atentia pe mail, ca nu am publicat niste raspunsuri si cand am deschis spam-ul, era sa cad de pe scaun: aveam cateva zeci de comentarii!! Sa stiti ca si eu, la randul meu, ma intrebasem de ce in ultimul timp sunt atat de putine comentarii, dar mi-am explicat singura chestiunea, prin faptul ca am scris eu atat de putin in ultimul timp..... Deci, NU m-am suparat pe nimeni, nu m-am simtit jignita, nu m-a deranjat nimeni: pur si simplu, nu am vazut ca voi mi-ati scris atat de multe lucruri. De maine, o sa iau comentariile la rand si o sa raspund la toata lumea. 
Imi cer iertare si va rog inca o data sa aveti intelegere pentru mine, incerc in continuare, zilnic, sa fac mult mai multe decat pot, astfel incat este foarte explicabil, ca mai sunt cateodata si depasita de situatie..... Si va imbratisez cu un gand bun si o poveste hazlie, care sper sa va amuze.
La mare in Sardinia, veneau in fiecare zi pe plaja niste negri din Senegal care vindeau diferite obiecte de plaja, iar nevestele lor stateau si ele toata ziua printre turisti si le faceau codite "rasta". Eu, care mi-am distrus in tineretea nebuna si nestiutoare complet parul cu vopseli (am trecut de la blond pana la pana corbului prin absolut toate nunatele!), permanenturi, tapat zilnic, fixata coafura cu cele mai strong fixative si alte procedee similiare, nu mai am de fapt par  pentru o astfel de coafura. Pe mine ma impresiona insa foarte tare una dintre femei: insarcinata in ultimele luni, cu picioarele umflate, imbracata dupa ritul musulman pe o caldura ametitoare, umbla cateodata toata ziua si nu gasea nici un client. Asa ca am incercat sa o conving pe fetita mea sa-si faca ea coditele, insitand diplomatic asupra aspectului practic ca nu trebuie sa te mai piepteni (mamele fetitelor cu par lung stiu despre ce este vorba). Am fost pusa la punct scurt: nu vreau, ca ma trage sigur de par! Si pentru ca imi era atat de mila de aceea femeie, m-am hotarat sa ma sacrific eu si am lasat-o sa-mi faca mie parul. Si intr-adevar, esti tras tare de par! Iar entuziasmul familiei mele a fost foarte limitat, poate cea mai elocventa a fost mama, care, atunci cand m-a vazut cu coditele si bronzata ca fundul ceaunului, a exclamat:"Vai draga, ghiocul iti mai lipseste!".
Sperand ca v-a distrat povestea, va doresc o zi buna, adaugand si aici inca o postare draga mie si foarte importanta de pe FB:
Lectia de Jodeln
Mancarea nu este totul: cine se concentreaza numai pe mancare si-si lasa "in paragina" mintea si sufletul nu va ajunge prea departe cu sanatatea!
Muzica este unul dintre cele mai bune mijloace de a se ocupa dintr-o data si de suflet si de minte, exista km de studii care demonstreaza efectul pozitiv al muzicii asupra starii de sanatate (eu nu am auzit in acest caz de contra-studii: de ex., un studiu care sa demonstreze ca Mozart este daunator sanatatii!!). Caci este deja o certitudine de necontestat ca muzica vindeca sau grabeste vindecarea. Copiii care cresc cu muzica sunt mai sanatosi si mai inteligenti. Muzica intarzie declansarea bolii Alzheimer si ii incetineste evolutia. Muzica de calitate va va aduce numai si numai foloase, caci datorita muzicii celule corpului intra intr-o vibratie binefacatoare. De aceea, nu lasati nefolosit un potential enorm: caci vestea cea mai buna este ca nu aveti nevoie de nimic, de niciun instrument, vocea umana ramane cel mai frumos instrument din lume. Si sa mai stiti, ca TOTI avem voce si putem canta: unii perfect, altii mai in felul lor....
De asemenea, cantatul in grup creaza o energie si o vibratie cu totul deosebite, vocile si sufletele se armonizeaza (nu uitati ca in ORICE religie din lume se canta in institutiile respective de cult). Si daca nu m-as teme ca ar putea fi interpretat gresit, as folosi aici cuvantul EXTAZ......
Tot pentru exemplificare, caci eu raman in primul rand un om care evita sa scrie despre lucruri pe care nu le-a pus deja el insusi in practica, mai jos un video de la festivalul de muzica de la comunitatea ecologica Tempelhof, la care am luat eu de curand parte: a fost inaltator, a fost minunat, asa imi imaginez eu ca ar putea fi si in Rai. Impreuna cu alti cca. 150 de participanti, am ramas 3 zile de dimineata pana seara numai in lumea muzicii: am cantat, am dansat, am ras, am plans, am meditat, ne-am intalnit in tacere, am vorbit, ne-am apropiat unii de altii, si multe alte minunatiii. Lectia de Jodeln cu minunata Heidi Clementi: la sfarsitul lectiei, si-a dorit o participanata sa mai cantam o data, ca sa inregistreze pe telefon (moment in care mi-am dat si eu seama ce greseala enorma am facut, ne-filmand TOT workshop-ul), dar Heidi asa stiuse sa ne atraga in lumea ei, incat pt. noi, cei 20 de participanti, parca nici nu mai exista nimic altceva (de aceea am sa va rog sa scuzati si calitatea modesta a inregistrarii). Mai mentionez, ca noi nu cantasem niciodata pana atunci impreuna, nici unul dintre noi nu incercase pana la acel moment Jodeln (stiti voi, holario-ul din Alpi) si asa ne auzeam dupa numai 2 ore de cantat unii cu altii si unii pentru altii:
— la Comunitatea Tempelhof, Germania.

3 comentarii:

  1. Dragă Mimi, ești haioasă! M-am ales și eu cu o geantă de la un senegalez insistent, pe o plajă din nordul Italiei, dar nici nu mi-ar fi trecut prin cap să-mi las scalpul (nici pe-al fiicei mele) pe mâna lor. Am văzut la alte turiste cum le smuceau căpățânile și chiar dacă mi-ar fi plăcut o „freză” proaspătă, am preferat să privesc. :)
    Frage: tu ai păr alb? Dacă da, te mai vopsești? Și din nou, dacă da :) , cu ce? Eu nu m-am mai vopsit de pe la 20 de ani și acum, că fac 40 în câteva zile, tot parcă trag de timp să nu-mi pun chimicale în păr. Dar, sinceră să fiu, presiunea societății începe să apese. M-am ținut eu pe poziții cât m-am ținut, dar nu mai merge. Am încercat cu ceai de nuc (sunt brunetă), dar nu prea s-a văzut.
    Cu muzica ai mare dreptate. Tare mi-a plăcut ideea de cântat în grup. Ai impresia că toți oamenii de acolo exersaseră deja, așa de bine se sincronizau. La fel e și cu rugăciunea în grup, chiar dacă oamenii simpli nu au Idee despre vibrații, energii și alte chestii, tot pleacă de la biserică mai buni, mai purificați, mai apropiați unii de alții...
    Sănătate!
    Diana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna dimineata,

      Nu m-am mai vopsit de peste 12 ani si am f. putine fire albe, in ciuda celor aproape 46 de ani: Imi pare rau, dar chiar nu am experienta in domeniu - pe vremuri, am incercat Henna si am fost pe atunci fff multumita.
      Toate cele bune,
      m

      Ștergere
  2. Mimi draga,
    mie imi place foarte tare cum iti sede cu codite. Am avut si eu o data codite din acestea si regret tare mult ca le-am desfacut dupa cateva zile - a fost coafura care mi-a placut cel mai mult - ale mele au fost multe si impletite in spic si apoi prinse intr-un coc. Mi-a zis coafezul ca se numeste coafura afro dar nu am mai stiut sa mai cer sa imi faca cineva la fel. Asa ca felicitari ca ai incercat! Mie imi place foarte tare. E adevarat ca te trage de par dar uiti repede. Ar fi fost si mai frumos sa fie fi fetita ta la fel. Sunt convinsa ca o sa incerce si ea intr-o buna zi.
    In ceea ce priveste muzica pentru bucuria sufletului si mintii ai mare dreptate. E tare frumos video pe care l-a publicat.
    Mihaela ta

    RăspundețiȘtergere