joi, 8 noiembrie 2012

Sfintii Arhangheli Mihail si Gavriil

La Cernica, la ceas de pace, pe o caldura care aproape  topea si pietrele, dupa ce cautasem (si gasisem) mormantul lui Valeriu Popa, care din pacate, impartaseste la randul sau trista soarta a binefacatorilor uitati.... 
Usa bisericii


Din Formula As, o rugaciune populara dintr-o poveste tare frumoasa despre Parintele Arsenie Boca:

 Imi amintesc ca in cadrul unei predici despre rugaciune, la un moment dat a zis: "Cine stie rugaciunea Sfantului Arhanghel Mihail sa o spuna, ca e foarte folositoare". Si s-a uitat fix la o femeie. Erau multe mame, dar privirea ii era atintita asupra uneia dintre ele: "Tu! Sa te rogi cum te-ai mai rugat la Sfantul Arhanghel!". Toata lumea s-a mirat cum de stia Parintele de rugaciunea ei. La sfarsitul slujbei, femeile care erau cu ea i-au zis: "Ce rugaciune stii, lele Ano? Ca Parintele tot la dumneata s-a uitat". Atunci ea le-a spus urmatoarea rugaciune:
"Doamne, Dumnezeule, mare Imparat si fara de inceput, trimite, Doamne, pe Mihail Arhanghelul Tau in ajutorul meu, ca sa ma apere de vrajmasii cei vazuti si nevazuti.
O, Mihaile, mare Arhanghele, intai statator si voievod al puterilor ceresti, fii mie ajutor in toate: in boale, in strambatati, in mahnire, in pustiu, pe cale, pe apa, in calatorie, casatorie, serviciu, scoala, si ma izbaveste de toata inselaciunea cea diavoleasca. Iar cand ma vei auzi pe mine, robul tau, rugandu-ma tie si chemand numele tau, grabeste spre ajutorul meu si auzi rugaciunea mea.
Asa, mare Arhanghele, biruieste pe toti care se impotrivesc mie, ma apara si ma acopera de cel viclean cu puterea cinstitei Cruci si cu solirile marilor Arhangheli: Gavriil, Rafail, Uriil, Varahiil, Salatiil si Egudiil si ale puterilor ceresti, totdeauna, acum si pururi si in veci. Amin".
Acea femeie era soacra mea, Ana, mama preotesei mele.

6 comentarii:

  1. La multi ani, Mihaela!

    Sa fii tot asa de luminoasa totdeauna!

    Roxana

    RăspundețiȘtergere
  2. La multi ani! Multumim pentru tot ce impartasesti cu noi. Incercam si noi sa iti stam aproape, fiecare cum poate. Si chiar daca nu am scris niciodata un comentariu pe blog, citesc cuvintele tale cu nesat. La multi ani inca o data! Sa ne traiesti si sa nu te simti niciodata singura. Nu esti!
    Cu mare drag,
    Roxana

    RăspundețiȘtergere
  3. La multi ani! Am scris mai devreme un mesaj, nu il vad publicat. Desi scrisesem mai mult, repet cele mai importante mesaje: multumim pentru toata bunavointa ta de a ne impartasi cu noi informatii atat de pretioase. Chiar daca nu ti-am scris pana acum vreun comentariu, iti citesc cu nesat fiecare cuvant. La multi ani inca o data si sa nu te simti niciodata singura. Nu esti!

    Cu mare drag,
    Roxana

    RăspundețiȘtergere
  4. La multi ani! Mimi buna si draga, multumim pentru rugaciune de mare ajutor si pentru acest efort sustinut de a ne ridica - fiecare dupa puterile lui.

    RăspundețiȘtergere