luni, 20 mai 2024

Gary Young: o scurta poveste din viata plina de minuni a unui mare OM, care a inovat si revolutionat ca nimeni altul aromaterapia moderna

Am povestit in postarea anterioara ca uleiurile esentiale au constituit pentru mine revelatia anului 2024. Intr-un fel, un fapt absolut incredibil, dar adevarat: caci la urma urmei, eu folosesc uleiuri esentiale nu de ieri sau alaltaieri, ci de peste 25 de ani. In aceasta perioada am incercat multe uleiuri, de la multe firme, si mai mari, si mai mici, aveam anumite uleiuri pe care le luam intotdeauna neaparat doar de la o anumita firma, astfel incat aveam permanent in casa un fel de mic magazin de uleiuri esentiale din toata lumea. Cine ma stie de mai mult timp, stie si ca eu sunt cam refractara la tot ceea ce vine din "tara tuturor posibilitatilor", asa ca nu este de mirare, ca am preferat sa-mi cumpar uleiuri nemtesti, frantuzesti, elvetiene samd. si am evitata sistematic "americanismele". Iar din 2018, chiar am inceput datorita cursului de herbalist pe care l-am facut (mai mult ca sa am si eu o patalama la mana) sa distilez si eu plante din Gradina de Plante Medicinale Riegenhof (faceam si fac hidrolate/hidrosoluri).

Ma "imbalsamez" zilnic cu uleiuri esentiale de peste 10 ani, si desi facusem si mai multe ateliere de aromaterapie la diferiti aromaterapeuti si avusesem si la cursul de herbalist si ceva aromaterapie, nu se intrase la niciunul din cursuri suficient de puternic in subiect, astfel incat sa percep cu adevarat puterea exceptionala a uleiurilor esentiale. De aceeam, eu foloseam de fapt uleiurile esentiale practic doar ca inlocuitor al parfumurilor sintetice pe care incetasem sa le mai folosesc cam de prin anul 2000, cand, dupa ce devenisem mama, incepusem si sa ma trezesc la REALITATE, si aflasem, intre muuuulte altele, si cat de toxice sunt produsele cosmetice conventionale. Si  desi uleiurile pe care le aveam de la diferitele firme aveau nume foarte frumoase si promitatoare (In Balance, Ganz entspannt (total relaxat), Serenity, Sleep well samd.), NU am simtit la niciunul din uleiurile pe care le-am avut in acesti ani vreun efect cu adevarat deosebit. Miroseau fain si eu am fost dintotdeauna foarte sensibila la mirosuri. Foaia s-a intors in ianuarie 2024, cand mai mult ca sa ii fac o placere unei prietene dragi (Nelly Reinle-Carayon), am acceptat (cam de genul: hai, treaca de la mine) sa incerc pentru prima data si uleiurile esentiale de la Young Living. Le evitasem cu dibacie si perseverenta in toti acesti ani si aveam desigur o parere clara (fondata insa exclusiv pe ce auzisem/citisem de la altii): americanii nu au cum sa stie sa faca uleiuri esentiale cu adevarat de calitate, este totul doar o mare masinarie de marketing, un bussines de succes, fara suflet sau adevarata pasiune. Asa ca ce sa va mai spun!? Am deschis sticluta de Stress away, primul meu ulei de la Young Living, fara nicio mare asteptare si..... lovitura de gratie: am simtit cum se deschide o poarta imensa in fata mea, lasandu-ma sa patrund intr-o alta lume. Am devenit pe loc o mare admiratoare a lui Gary Young, iar experienta pe care am adunat-o intre timp mi-a confirmat, sticluta dupa sticluta, ca omul acesta a fost cu totul special si, exact ca si Maria Treben, Elena Nita Ibrian, Valeriu Popa si alti OAMENI iesiti din comun, a avut o legatura directa stransa atat cu CERUL, cat si cu PAMANTUL. Caci cum ar fi putut altfel un simplu agricultor, padurar si taietor de lemne, provenit dintr-o familie simpla si fara posibilitati materiale, fara vreo pregatire speciala, sa STIE atatea lucruri? 

Raspunsul la intrebarea aceasta trebuia sa-l gasesc, asa ca m-am pus pe citit, cercetat, intrebat si analizat (prin carti, in intrenet, in grupurile de uleiuri esentiale).  Si am descoperit ca Gary nu a fost nicicum in primul rand un om de afaceri, ci un pasionat. Un cautator (al adevarului) si un pionier, care, dupa ce a supravietuit ca prin minune unui accident grav, la numai 24 de ani, care l-a lasat in scaunul cu rotile si l-a dus la sapa de lemn, a vrut sa afle totul despre sanatatea naturala, despre leacurile si remediile ancestrale, despre tehnicile folosite cu sute si mii de ani in urma. Gary a fost un om care nu mai avea liniste cand era pasionat de o ceva. Si a fost constient de MENIREA sa, de misiunea pe care Dumnezeu i-a dat-o sa o indeplineasca pe Pamant. Si poate ca tocmai de aceea  a reusit cumva de nenumarate ori in viata sa sa faca imposibilul posibil: nu numai ca a reusit iar sa mearga (desi medicii ii garantasera ca nu o va mai face) si sa-si redobandeasca sanatatea pierduta doar cu ajutorul lui Dumnezeu si al naturii, dar a si reusit sa invete totul despre plante si distilarea direct de la cei mai buni cultivatori si distilatori francezi (la inceput, francezii nu au vrut sa aiba de-a face cu el, era si pentru ei doar un american si nu erau dispusi sa imparataseasca cu un "venetic" experienta si cunoasterea adunata in sute de ani, de multe generatii de distilatori din tata-n fiu), perfectionand si revolutionand aparatura si procesul de distilare (are mai multe patente, de care profita foarte multe firme in prezent), distiland plante pe care pana la el nimeni nu le mai distilase si alte lucruri care mai de care mai de mirare. Toti cei care veneau in contact cu el, simteau ca la el nu este vorba despre o afacere, ci despre o misiune. Nu era vorba despre castig, prioritatea nu era facutul de bani, ci intinderea unei maini de ajutor pentru toti oamenii. Si asa s-a facut ca i s-au deschi usi si secrete in locuri din tari in care unui american "normal" nu i s-ar fi permis niciodata accesul si nu i s-ar fi dezvaluit nicio taina. 

Ilustrativa pentru aceste lucruri este povestea despre anii de ucenicie petrecuti in Franta. Gray l-a cunoscut la un targ pe Jean-Noël Landel, urmasul unei linii lungi de cultivatori de levantica din Provence, care a fost impresionat de unul dintre uleiurile distilate de Gary. Si asa s-a facut ca au devenit cu timpul nu numai parteneri de afaceri, ci si prieteni adevarati. 

Jean-Noël i l-a prezentat si pe Philippe Maihebiau, un om de stiinta care studia efectele uleiurilor esentiale asupra corpului uman si a emotiilor, care la randul sau a fost cucerit de Gary, primindu-l in laboratorul sau si informandu-l despre toate studiile sale. Gary care STIA si SIMTEA intuitiv ca uleiurile esentiale au un efect asupra corpului emotional si cel sufletesc, a fost fascinat de rezultatele cercetarilor lui Philippe Maihebiau. Aici a studiat, catalogat si testat uleiuri si amestecuri de uleiuri, reusind sa realizeze un amestec foarte potent de curatare si eliberare emotionala. S-a concentrat foarte mult pe legatura dintre mirosul unui ulei esential si arealele creierului care reactioneaza la miros. A constatat ca in special sistemul limbic, cu "biblioteca" sa imensa de amintiri, traume, socuri si rani sufletesti, reactioneaza perfect la aromele uleiurilor esentiale. Iar faptul cel mai important era ca pentru aceasta reactie nu era nevoie nici de vointa, nici de prelucrare mentala, nici de vreun efort din partea probantilor. Frecventa uleiurilor  restabilea pur si simplu ordinea si armonia la nivel celular.

Gary era avid de cunoastere si dorea sa invete mai departe si despre distilare, asa ca Jean-Noël i l-a prezentat si pe Marcel Espieu, Presedintele Asociatiei Cultivatorilor de Levantica din Franta. La inceput, acesta nu a fost foarte incantat de Gary si i se parea foarte suspectul faptul ca punea atatea intrebari si voia sa stie asa de multe lucruri. Era sigur ca  Gary este doar un spion, care vrea sa le fure cultivatorilor francezi secretele distilarii. La putin timp insa, dupa ce a inceput sa-l cunoasca pe Gary, a devenit si el un bun prieten, l-a primit in distileria sa si i-a arata toate "secretele" marilor distilatori.

Tot in acea perioada, si tot cu ajutorul lui Jean-Noël, Gary l-a cunoscut (si cucerit) si pe Henri Viaud, fost profesor de matematica si fizica la Universitatea din Toulouse, cunoscut in Provence ca "tatal distilarii". Mai jos povestea minunata a acestei intalniri epocale, preluata de pe blogul lui Gary Young.

"În 1986, când călătoream încercând să învăț despre uleiurile esențiale, am tot auzit de domnul Henri Viaud. Avea reputația de a distila mai multe plante, mai mulți arbuști, mai multe crengi, mai multe flori, mai multe ace, mai multe semințe și chiar mai multe pietre decât oricine altcineva. A fost considerat părintele distilării franceze. Așa că mi-am spus, dacă vreau să învăț să distilez, trebuie să îl găsesc pe cel mai bun. Mi-a luat cinci ani să îl găsesc; și în cele din urmă, în 1991, a venit la cină acasă la Jean-Noël și Jane.

În acea seară am stat în dreapta domnului Viaud; dar pe parcursul celor două ore de cină, domnul Viaud nu a vorbit niciodată cu mine. Nici măcar nu s-a uitat la mine. Aveam impresia că, din cauză că nu vorbea engleza, era prea incomod pentru el să încerce să vorbească cu mine.

Cu toate acestea, când s-a terminat masa, s-a întors spre mine, și-a pus mâna dreaptă pe brațul meu stâng, a ridicat degetul, mișcându-l doar puțin, și a spus: "Domnule Young, ce înseamnă pentru dumneavoastră uleiurile esențiale?".

Privirea lui în ochii mei a intrat direct în sufletul meu și am știut că acesta era cu adevărat testul care urma să decidă dacă mă va accepta ca elev. Eram pur și simplu uluit; nu aveam cuvinte; nici măcar nu mă puteam gândi la ce să spun. Așa că am respirat adânc, am închis ochii și am spus exact ceea ce mi-a apărut în fața ochilor mintii: "Domnule Viaud, uleiurile esențiale reprezinta lucru tangibil, fizic cel mai apropiat de Dumnezeu care există pe această planetă.

După ce Henri Viaud a auzit răspunsul meu la întrebarea sa, încă mai ținea degetul în sus, dar incetase sa-l mai miște. Încă mă ținea de braț și mă strângea acum mai tare, în timp ce lacrimile îi curgeau pe obraji și mi-a spus: "Aveți perfectă dreptate; și oricine, oricine le falsifică, oricine se joacă cu ele ar trebui să fie tratat ca un criminal!". Și apoi m-a invitat să studiez și să învăț de la el.


Această fotografie este făcută în farmacia sa din Franța; soția sa stă între noi. El a făcut și această declarație: "Domnule Gary, dacă nu vă cultivați singur plantele, va veni o zi în care nu veți mai avea uleiuri."

In internet circula desigur tot felul de povesti despre Gary, eu va recomand ca de fiecare data, sa cercetati mai departe pe cont propriu, sa va folositi puterea de discernamant si bunul-simt, sa ganditi bine si sa cercetati profund intorcand toate lucrurile aflate pe toate partile si mai ales SA INCERCATI, comparativ sau nu,  uleiurile de la Young Living. Daca aveti o inima deschisa, veti simti la randul vostru energia de iubire a lui Gary.

Deci daca va intereseaza sa aflati mai multe atat despre Bucataria aRAWmatica (hrana vie+uleiuri esentiale), cat si despre cum puteti deveni autonomi si independenti in domeniul sanatatii naturale, daca doriti sa incercati uleiurile de la Young Living si vreti sa faceti parte din aceasta grupa gratuita (si implicit deveniti parte a echipei Nelly Reinle-Carayon/Maria Kageaki), trimiteti-mi un mail pe adresa hranavie@gmx.de. 

Daca aveti deja un cont de client la Young Living, doresc sa va incurajez sa nu schimbati echipa, ramaneti acolo unde sunteti, ceva mai tarziu, voi face o alta grupa pentru toata lumea in care veti putea intra si voi.



Pe 12 mai s-au implinit 6 ani de cand Gary a trecut in celelalte lumi. Dar este in continuare atat de prezent in munca lui de-o viata, care a devenit "mostenirea" noastra: uleiurile sale FERMECATE si INSUFLETITE....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu