miercuri, 29 aprilie 2020

Tort de capsuni raw vegan din numai 5 ingrediente

Incerc sa ma mobilizez de foarte mult timp sa scriu reteta aceasta, dar pana acum, nu mi-a iesit cumva deloc socoteala. Noroc cu o mamica care mi-a scris pe FB ca baietelul ei implineste vineri 2 ani si ar dori sa-i faca acest tort. Imi cer doar scuze pentru calitatea fotografiilor, am avut din pacate o maaare (pentru mine) problema tehnica, pe care inca nu am reusit sa o rezolv, asa ca trebuie sa folosesc fotografiile de pe FB......

Pentru ca sunt o adepta infocata a eficientei, pentru ca timpul meu este in continuare foarte scurt, pentru ca ma feresc tare de complicat si complicatii, am experimentat foarte mult pana am reusit sa fac aceasta reteta extrem de rapida din numai 5 ingrediente. 

Inca o scurta chestiune personala inainte de a trece la reteta. Dupa 11 ani de blog, am acceptat sa am o colaborare de afiliere cu un magazin online. De ce m-am hotarat pentru VERLIN (fostul "Crud si sanatos")? Pentru ca pe oamenii acestia ii cunosc personal (au luat parte la mai multe dintre atelierele/seminariile mele) si stiu ca traiesc sanatos si cred in puterea hranei naturale si stau de aceea cu tot sufletul si toata inima in spatele afacerii lor. Deci linkurile pentru produsele de mai jos sunt linkuri afiliate, daca le folositi, primesc un mic comision. Pretul este pentru voi acelasi, indiferent daca folositi linkurile mele sau comandati direct, folosind  insa aceste linkuri ma sprijiniti si ma sustineti mult si va multumesc mult pentru aceste lucruri. 





 Tort de capsuni raw vegan

Ingrediente blat si mod de preparare: o cana de curmale (cca.135g), o jumatate de cana de fulgi de cocos ( cca. 60g. - AICI sunt niste fulgi raw - atentie, cele mai multe produse din comert sunt tratate termic, trebuie sa fiti atenti ce cumparati daca este important pentru voi sa aveti calitate raw! - cei pe care ii folosesc sunt de la Dr. Goerg, din pacate nu se mai gasesc la Verlin, dar au o alternativa), un sfert de cana de caju sau de hrisca raw incoltita si apoi deshidratata (optional pentru crunch). 

Cantitatile sunt orientative si vor varia in functie de calitatea curmalelor: caci exista foarte multe soiuri de curmale (imi amintesc si acum cand am primit primul meu set de testare a curmalelor de la Orkos, cat am fost de surprinsa, caci inainte eram "absolut convinsa", ca stiu ce sunt curmalele si ca NU sunt preferatele mele. Si asa am vazut inca o data, cat de tare te poti insela si cat de nefolositor este sa te tii cu dintii de ideile preconcepute!) si nu toate curmalele sunt toate la fel, unele sunt foarte uscate (si nu sunt de fapt recomandate pentru acest blat), altele sunt ca o bucata de caramea, cleioase si elastice, numai bune pentru aceasta reteta (de exemplu curmale Medjool sau Khalasah - astfel de curmale bune gasiti de exemplu la magazinul online Verlin, fostul Curd si santos, un magazin condus de niste oameni faini si inimosi, care cauta sa faca mai mult decat o simpla afacere: AICI gasiti curmalele cele mai potrivite pentru un astfel de blat de tort raw).

Se mixeaza totul in robotul cu lama in S pana se obtine o compozitie care pare sfaramicioasam dar intre intre degete devine elastica si se lasa usor modelata. Se pune masa intr-un inel de tport si se apasa pana devine un strat compact si uniform, care constituie blatul tortului.



Crema de capsuni - consta din capsuni, curmale, vanilie si dintr-un ingredient "secret", care simplifica enorm totul si scurteaza infinit timpul de lucru. Iar acest ingredient este Kokosmus=unt de nuca de cocos (deci subliniez: NU ulei de cocos, ci UNT de nuca de cocos!!). AICI gasiti shopul online din Romania care are in principiu Kokosnusmus raw de la Dr. Goerg, din pacate, au momentan ceva probleme cu livrarea si ofera deocamdata o alternativa AICI.
Ingrediente crema si mod de preparare: Se mixeaza 2 cani mari de capsuni (cca.400g), cu o bucatica de baton de vanilie si o cana de unt de cocos (cca.150g, incalzit la Bain-Marie pana devine lichid) si cateva curmale (dupa gust, 2-3 daca nu doriti sa iasa extrem de dulce, cel mai bine gustati si ajustati cantitea de curmale in functie de gustul propriu). Se toarna repede in inelul de tort si se pune la racit in frigider cel putin 2 ore.


Se scoate cu grija inelul de tort si se decoreaza cu glazura de ciocolata sau capsuni taiate sau mixate sau cu ce va trece voua prin cap.

 

Aici gasiti o varianta mai veche a tartei de  fructe: http://hrana-vie.blogspot.com/2011/05/tarta-tort-de-fructe-o-reteta-simpla-si.html


Incolo, nu s-au schimbat multe, repet cu drag ce am scris la postarea cu tarta de fructe: "Până acum nu am scris prea multe reţete de dulciuri, pentru că în realitate, nici dulciurile crude nu sunt cu adevărat sănătoase. Bineînţeles că în comparaţie cu dulciurile clasice, făcute din făină albă, zahăr şi  minunile din "laboratoarele de chimie" ale bucătăriei moderne (care sunt prezente în ORICE produs pe care îl cumpăraţi din magazinele normale), sunt mult mai bune, iar la urma urmei, toţi avem de câteva ori pe an ceva de sărbătorit, aşa că am început şi eu să le ofer copiilor în primul rând, ca soluţie de compromis, tot felul de dulciuri raw. Cel mai bine au "prins" tartele cu fructe, care pot fi preparate foarte bine şi în combinaţii mai uşor digerabile. Ca regulă generală, ar fi bine să încercaţi să nu amestecaţi mai multe feluri de nuci sau seminţe, simplitatea rămâne în continuare varianta cea mai sănătoasă: cu cât reuşiţi să folosiţi mai puţine ingrediente, cu atât mai bine!! Eu personal, nici nu pot să mănânc toturile făcute în special după reţetele americane, pline de nuci de mai multe feluri, la care se mai adaugă şi grăsimi (unt de cacao sau mult ulei de nucă de cocos), iar apoi diferite feluri de fructe uscate şi miere sau alţi îndulcitori.... Se poate foarte bine şi altfel, chiar şi copiilor le-au plăcut torturile mult mai mult făcute aşa şi poate vă vor plăcea chiar şi vouă mai mult preparate mai simplu (oamenii cu grave probleme de sănătate trebuie însă să scoată complet din alimentaţia lor zaharurile, chiar şi pe cel naturale din fructe foarte dulci, fructe uscate sau miere!)".

 Spor la treaba si pofta mare, ma bucur tare de comentariile si observatiile voastre, caci ele ma pot ajuta mult sa pot imbunatati retetele.

Completare importanta - diferenta dintre ulei de nuca de cocos si unt de nuca de cocos:
- untul de nuca de cocos, Kokosmus, este pulpa proaspata de nuca de cocos mixata foarte fin. Trebuie bineinteles sa folositi un unt de cocos nerafinat, organic, prelucrat la rece, NEPROCESAT IN NICIUN FEL TERMIC, nedezodorizat!! Este in stare solida, se sfarama destul de usor si are o culoare mai bejulie. Se topeste insa mai incet ca uleiul de nuca de cocos.
Eu cumpar din 2010 produsele de la Dr. Goerg, intre timp se gasesc din fericire si in Romania, AICI si alte produse similare :



- uleiul de cocos este obtinut prin extragerea la rece doar a uleiului/grasimii din pulpa nucii de cocos. Trebuie sa fie tot asa nerafinat, organic, prelucrat la rece, NEPROCESAT TERMIC, nedezodorizat. Este moale si maleabil chiar si in stare solida si are o culoare alba translucida. Se topeste deja la 25°C.

Si uleiul de cocos il cumpar tot de la Dr.Goerg, AICI un link pentru un produs similar.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu