marți, 12 mai 2020

Tort de ciocolata si banane

Am o prietena raw foodista tare draga, care imi trimite din cand in cand retete si alte materiale inspirationale si motivationale. Si ea mi-a trimis saptamana trecuta  reteta creata de Yvonne Zindler (danke, liebe Yvonne), pe care, de cum am vazut-o, am simiti nevoia sa o incerc. AICI gasiti reteta originala (pe care eu am schimbat-o putin, ca asa fac eu mereu😎).

Inca o scurta chestiune personala inainte de a trece la reteta. Dupa 11 ani de blog, am acceptat sa am o colaborare de afiliere cu un magazin online. De ce m-am hotarat pentru VERLIN (fostul "Crud si sanatos")? Pentru ca pe oamenii acestia ii cunosc personal (au luat parte la mai multe dintre atelierele/seminariile mele) si stiu ca traiesc sanatos si cred in puterea hranei naturale si stau de aceea cu tot sufletul si toata inima in spatele afacerii lor. Deci linkurile pentru produsele de mai jos sunt linkuri afiliate, daca le folositi, primesc un mic comision. Pretul este pentru voi acelasi, indiferent daca folositi linkurile mele sau comandati direct, folosind  insa aceste linkuri ma sprijiniti si ma sustineti mult si va multumesc mult pentru aceste lucruri. 

Dar destul am vorbit acum, hai sa trec la fapte, respectiv reteta:

Tort de cicolata si banane (Maulwurftorte)




Ingrediente blat: 
180 g curmale (cantitatea variaza insa in functie de calitatea curmalelor folosite; AICI curmalele Medjool, care sunt cele mai bune).
200 g fulgi de nuca de cocos (AICI fulgii raw de la Verlin)
2 linguri cacao/carob (AICI cacao raw)
Cine vrea si ceva crunch, pune si cateva migdale, caju sau hrisca incoltita.

Se mixeaza totul in robotul cu lama in S si se preseaza masa intr-un inel de tort (exact ca la TORTUL DE CAPSUNI).

Pe blat se pun banane f.bine coapte (apasa AICI ca sa gasesti informatii despre starea in care ar trebui consumate banalele) si taiate in lung in doua.

 Ingrediente crema:

7 banane
4 curmale Medjool (AICI)
80 g ulei de cocos adus in stare lichida la Bain-Marie (eu cumpar de peste 10 ani doar uleiul de cocos de la Dr. Goerg - la fostul Crud si Sanatos, actual Verlin, exista ceva probleme cu livrarea si momentan nu mai au produsele Dr. Goerg, dar ofera o alternativa AICI)
60 g cacao (AICI cacao raw)
o bucata de baton de vanilie

Se mixeaza, se pun 5 linguri deoparte si restul se toarna peste banane.

Ingrediente topping: 

Cele 5 linguri de crema
3 linguri de cacao raw
2 linguri de faina de cocos (tot in postarea cu tortul de capsuni, am explicat si diferentele dintre ulei si unt de nuca de cocos, iar AICI gasiti o faina de cocos raw).
Se amesteca usor cu lingura si se presara masa obtinuta deasupra cremei.
Se pune la frigider cel putin 3 ore si apoi se mananca cu mare pofta!




7 comentarii:

  1. Ce bine arata, Mimi! Multumesc pentru link si reteta, chiar mi a fost dor de ceva inspiratie raw. Cu drag din Belgia!

    RăspundețiȘtergere
  2. Yummy arata! Am banane coapte prea multe si nu stiam ce sa fac cu ele! Mulțumesc mult!
    Îmbrățișări stranse,
    Cristina

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumim pentru reteta!
    Imi poti spune ce diametru are forma pe care ai folosit-o?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag. Cantitatile din postare sunt pt. un tort cu diametrul de 24cm.

      Ștergere
  4. Multumimmm frumos si din inima pentru reteta 🙏astept cu nerabdare sa o incerc ❤️

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna ziua! Multumesc pentru reteta. Va rog sa ma ghidati putin, am incercat o si blatul mi a iesit deloc umed. Am pus fulgi de cocos obisnuiti. Ce am facut gresit?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Banuiesc ca ai folosit niste curmale foarte uscate. In reteta am insistat asupra faptului ca cele mai bune/potrivite sunt curmalele Medjool (sau alte curmale cleioase, cremoase si moi).
      Daca incerci si cu alte curmale si-ti iese mai bine, ma bucur tare de un feedback.
      Multumesc, iti doresc mult spor si toate cele bune,
      Luana Mimi

      Ștergere