miercuri, 14 octombrie 2020

Manufactura de Plante Baden-Württemberg

 Parca tot nu-mi vine sa cred ca ceea ce cu trei ani in urma era doar un vis frumos, ce parea practic imposibil de realizat in cazul meu, a devenit deja din iarna anului 2019 totusi realitatea vietii mele. Este un exemplu foarte bun pentru materializarea unui ideal, a unei dorinti de suflet, cand realitatea aparenta/ego striga cu toata puterea ca nu se poate face absolut nimic, dar divinitatea intervine, cu gratia ei bine-cunoscuta, si darama fara niciun efort toate piedicile, limitele si granitele. 

Pentru ca sunt sigura ca vor fi mai multe persoane interesate, am sa explic astazi acest lucru putin mai pe larg. La Manufactura de Plante Baden-Württemberg (despre manufactura am scris mai pe larg AICI) sunt asociate peste 30 de femei minunate din tot landul, din Hohenlohe pana pe Valea Rinului, la granita cu Franta, si din Odenwald, peste Padurea Neagra,  pana in sudul Germaniei, la lacul Konstanz.  Conditia necesara pentru a deveni cultivator/adunator de plante la manufactura este desigur posesia unei bucati de pamant sau a unei gradini, cu o suprafata de cel putin 1000m², pe care sa se poata cultiva si recolta plantele din care se fac produsele manufacturii. Ideal ar trebui sa fie un teren certificat deja organic, caci altfel trebuie sa se astepte 3 ani pentru primirea acestui certificat (timp in care plantele nu sunt acceptate pentru produsele manufacturii). Asa ca am inceput sa visez la acest proiect inca din 2017, cand am vazut si am luat in mana pentru prima data o punga de ceai de la manufactura, lucru care m-a facut sa raman ca siderata - un moment din acela de tip film hollywoodian, cand un flash orbitor sugereaza trecerea personajului intr-o alta dimensiune. Abia am asteptat sa ajung acasa de la magazinul la care gasisem ceaiul, ca sa ma uit in internet, si am citit parca dintr-o rasuflare tot siteul asociatiei - in special povestile femeilor care sunt sufletul si viata acestei asociatii mi-a  umplut inima si sufletul de lumina, iubire si pace: caci toate aceste femei, au reusit sa treaca peste orice diferenta si peste orice idee de concurenta si lupta, unindu-se  cu sufletul, mintea, inima si roadele muncii mainilor lor intr-o forma de organizare de tipul unei cooperative agricole, dupa mine, clar cea mai puternica si eficienta forma a agriculturii timpului actual

Realitatea mea imi demonstra insa cu toate fatetele ei cat de utopic este de fapt pentru mine chiar si numai gandul participarii la acest proiect: in afara de faptul ca stau momentan cu chirie, am la dispozitie si doar un teren relativ mic (750m², pe care este casa cu trei terase mare, garajul, un carport dublu si o aleea pietruita din strada si pana la garaj, deci pentru gradina nu raman decat cel mult 400m²), si oricum nu o pot schimba nimic aici decat cu acordul proprietarului. Cat despre certificat bio, nici vorba sa am asa ceva, desi bineinteles ca eu nu folosesc niciun fel de chimicale in gradina. Dar pentru ca mi-am dorit din tot sufletul si pentru ca se pare ca misiunea mea pe acest pamant are totusi legatura cu plantele, lucrurile s-au legat intr-un mod aproape incredibil si mi s-au deschis in fata posibilitati nebanuite si neinchipuite: am gasit, fara sa caut (!!), o proprietara a unei ferme organice dispusa sa-mi puna la dispozitie o bucata de teren (deci certificata deja bio - chiar si numai costurile pentru aceasta certificare sunt deja foarte mari!) si care  sta la randul ei 100%  in spatele crezului Manufacturii de Plante BW. Si astfel s-a facut, ca am reusit sa le entuziasmez mai departe si pe cateva dintre colegele mele de la Gradina de Plante Medicinale Riegenhof din Mainhardt si asa am inceput din 2019 sa cultivam impreuna plante (dar putem culege si de pe toate terenurile fermei plantele din flora spontana) pentru ceaiurile si celelalte produse ale manufacturii. Fara cel mai mic efort, devenisem parte a asociatiei, visul se implinise mai usor si mai repede decat as fi putut eu sa-mi imaginez in cele mai indraznete vise ale mele.....


Totusi si mai interesant este faptul ca de la anul visul devenit realitate trebuie sa ia pentru mine o alta noua forma concreta, dar sunt absolut sigura ca mi se va deschide in fata cea mai  buna si mai potrivita cale pentru mine, asa ca stau linistita si astept darurile pe care viata le are puse deoparte special pentru mine. 

Pentru ca multi doresc sa cumpere ceaiuri, dar nu se descurca pe site-ul in limba germana al manufacturii,  m-am hotarat sa adaug aici cateva dintre produsele mele preferate.

Sunt tot mai multi cei care care sunt de parere ca ceaiurile de plante oricum "nu ajuta". Doresc sa subliniez, ca doar ceea ce se poate cumpara din magazine/supermarketuri ca  plante de ceai intr-adevar nu mai ajuta decat intr-o mica masura, pentru ca toate aceste produse comercializate sunt produse de calitate inferioara, prelucrate exclusiv industrial si masinal, si care desigur ca nu mai au multe in  comun cu planta de origine si proprietatile ei tamaduitoare/terapeutice. Si aceasta este de fapt si principala explicatie a faptului ca astazi plantele nu mai au intr-adevar efectele, aproape miraculoase, descrise de toti marii fitoterapeuti ai epocii moderne: Ovidiu Bojor, Doru Laza, Pavel Chirila, Valeriu Popa, Maria Treben, Elena Nita Ibrian samd. 

1. Primul produs cel mai potrivit pentru aceste vremuri este ceaiul pentru sprijinirea si intarirea imunitatii "Bleib stark" - Ramai puternic. AICI este linkul din shopul manufacturii unde poate fi comandat. Photos by Kräutermanufaktur Baden-Württemberg.

Este un amestec de busuioc sfant indian (Tulsi), galbenele, albastrele, lumanarica, patlagina, salvie, hasmatuchi muscat, monarde. Din 2g de plante se face un litru de ceai, dar plantele, pentru ca sunt de calitate superioara, pot fi infuzate si a doua oara, deci teoretic se pot face din 2 g de plante de ceai 2 litri de ceai de plante.

2. Un alt ceai foarte drag mie, este ceaiul specific pentru femeile la orice varsta s-ar afla ele: "Fühl dich wohl" - Simte-te bine! AICI este linkul din shop, este un amestec de roinita, petale de trandafir, flori de soc, frunze de urzică, monarda cap de balaur, frunze de zmeur, fragi si mure, mușețel, cretisoara, codita soricelului.

 
3. Pentru cei care doresc sa aiba seri si nopti mai armonioase si linistite este amestecul "Ab ins Bett" - Treci la culcare, se poate comanda AICI.

4. Un ameste pentru o minte mai clara si mai limpede este "Denk klar" - Gandeste clar, se poate comanda AICI .  
Este un amestec de diferite soiuri de busuioc, flori de nalba si rozmarin, un rol principal il joaca in acest amestec busuiocul sfant indian,
Tulsi, care este in India cheia claritatii si care poate apara oamenii in toate fazele vietii lor si le aduce fericirea si o viata lunga (Tulsi este in foto in fata frumoselor flori albastre si roz de Isop). Iar celor aflati pe patul de moarte li se ofera un ultim pahar de apa cu frunze de Tulsi pentru a ajuta sufletul sa se ridice mai usor la cer...

 

 
5. Un ceai foarte bun pentru curatenii (detox) trupesti, mentale si sufletesti  este "Putz dich" - Curata-te. AICI linkul din shop, ca si primvara, si toamna este un moment foarte bun de facut ordine si curatenie in toate cotloanele vietii.

Ma opresc aici, cine mai doerste informatii suplimentare, poate scrie un comentariu, va raspund cu mare drag.

Iar pentru cei care doresc sa ia parte la un atelier de plante foarte bun, colega mea de la manufactura (si "nasa" noastra, de la ea am invatat foarte multe, ne-a sprijinit enorm la inceput, cand totul era nou pentru noi), Regina Binkele, organizeaza doua evenimente la sfarsit de saptamana (langa Heilbronn):  https://kräuter-labyrinth.de/veranstaltungen/kraeuter-und-blueten-entdecken-verarbeiten-schmecken/

Va doresc toate cele bune, mai inainte de toate, multa, multa sanatate!




 


 


Un comentariu:

  1. Gabriela Iordan15 mai 2022 la 11:19

    Buna ziua! Sunteti minunata !!! Ma bucur la fiecare cuvant citit si poza pusa de dvs. Cata bogatie, cata stare de bine.

    Doream sa va intreb saca in hrana vie ceaiul se prepara la temperaturi sub punctul de fierbere. Va multumesc din inima!

    RăspundețiȘtergere