luni, 17 ianuarie 2011

Deshidratarea pe calorifer

  Că nu ne trebuie totuşi chiar aşa de multe ustensile scumpe de bucătărie pentru a prepara felurile de mâncare din bucătăria fără foc, am mai spus-o de nenumărate ori, astăzi m-am gândit însă să vin mai bine cu câteva exemple practice. Caloriferul poate înlocui iarna foarte bine aparatul de deshidratat,  Andreea şi   Ramona ne  demonstrează cel mai frumos acest lucru şi noroc cu Veronica, care a făcut fotografii când a fost la mine, că am şi eu acum o poză proprie, am uscat de mai multe ori pe calorifer, chiar şi pizza (varianta simplificată)  şi iese totul  foarte bine.
Şi alte variaţiuni pe aceeaşi temă:

13 comentarii:

  1. Ce reteta ai pentru treburile alea patrate si misto? :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt tot mini-pizza, scriu saptamana asta si reteta exacta, este de fapt reteta de pizza: http://hrana-vie.blogspot.com/2010/06/nelly-reinle-carayon-o-frantuzoaica-in.html,
    mai simplificata.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mie nu-mi ies neam painicile uscate...Trebe ca uit sa pun ceva sau nu pun cat trebe. :) Se faramiteaza...

    RăspundețiȘtergere
  4. Stii cum fac eu (din lipsa de aparatura performanta)? Fac in mixer din rosii, ardei, ceapa, o bucatica telina taiata marunt un lichid pe care il amestec apoi cu semintele de in macinate (eu pun si putina faina de mei, ca-mi place la gust, dar ea provoaca faramitarea, asa ca mai bine lasa deocamdata) pana obtin un aluat care are exact consistenta dorita de mine, adica un aluat tare, ca sa pot sa-l modelez eu dupa cum vreau, am facut si mini-pizza in forma de inimioara, in speranta ca fetita mea o va manca, nu a facut-o insa..... Si crede-ma ca nu se mai faramiteaza, umezesti mereu mainile si sa vezi ce bine se tine totul!
    La fel fac si biscuiti cracker, atunci fac insa mai putin tare aluatul, ca sa pot sa-l ung subtire pe tava.

    RăspundețiȘtergere
  5. Am reusit si eu in sfarsit sa fac ceva pesmeciori comestibili(aliluia!) in care pun faina integrala,putine tarate de grau ,putina faina de in,am pus chiar si malai,sare si ulei si am facut un aluat exact ca cel pt turte adica cu multa faina,am intins foaia f subtire(1-2 mm),tot pe faina si am taiat-o in bucati patrate,am "lipit"cu sucitorul niste susan ,mac si le-am pus la deshidratorul home made facut de mine(chiar a fost distractiva confectionarea lui,m-au ajutat si copii),mi-au iesit niste uscatele f.bune pt mine.De obicei imi placeau pesmetii asa ca i-am inlocuit cu succes.

    RăspundețiȘtergere
  6. Acum vad la ce ora ai scris comentariul!?Cum faci?Zi-ne si noua, te rog!Cred ca mai sunt si alte persoane ca mine, care au o problema cu trezitul de dimineata.La mine chiar nu conteaza la ce ora ma culc seara.Eu, daca pot sa-mi inving mai usor 'demonul'mancarii,pe cel al somnului nu pot si pace.

    RăspundețiȘtergere
  7. Draga Angela,
    Secretul e f. simplu...Daca nu e vacanta, cel tarziu la ora 20:00 se da stingerea, si ma bag si eu cu copiii la dormitor, citim sau povestim, spunem rugaciunile, cantam, cel tarziu la 21:00 dormim toti bustean. In general ma scol in jurul orei 4:00, deci dorm totusi 7 ore, adica absolut normal. Pentru mine e o problema sa pierd noptile (de aceea evit petrecerile, nu sarbatoresc nici macar Revelionul), sculatul devreme nu e o problema pt. mine (dar asa am fost mereu, doar ca acum ma scol si sunt fit, inainte eram si eu capie si ametita de dimineata, deoarece aveam tensiunea f. scazuta).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Mimi,
      In comentariul acesta spui ca ai suferit de tensiune foarte scazuta si cum si eu am exact aceeasi problema indraznesc sa te intreb daca ai rezolvat aceasta problema si in ce mod? Nu am oscilatii de tensiune , este tot timpul scazuta si nu imi da batai de cap , dar stiu ca nu e normal sa fie asa mica, iar de baut lichide(apa)beau cam 2l zilnic, mananc multe fructe si legume crude, deci zic eu ca nu e o problema de hidratare.Daca ai vre-un sfat sau vre-o sugestie ti-as fi recunoscatoare.Multumesc
      Corina M.

      Ștergere
    2. Tensiunea mi s-a reglat de la sine din momentul in care am incetat sa beau cafea (dar complet, nici macar o picatura), de cand am renuntat la zahar, faina alba, E-uri. Foarte bine ajuta si ceaiul de vasc (atentie, numai extract la rece), Maria Treben il recomnda si la tensiune scazuta si la tensiune ridicata, reuseste sa regleze in ambele cazuri tensiunea!! Eu am si acum tensiunea f. scazuta, dar nu mai am simptomele dinainte, adica nu mai sunt ametita dimineata, pot sari direct din pat(in studentie, ma astepta mama la pat cu un pahar de vin rosu - la sfatul medicului, caci altfel mi se facea negru in fata ochilor si cadeam), nu mai am ameteli pe timpul zilei, nu mai imi vajaie urechile, etc.
      Sper sa te fi ajutat putin! Nuami bine,
      mimi

      Ștergere
    3. Draga Mimi,
      Multumesc din suflet pentru promptitudine raspunsului! :)Multumesc ca mi-ai impartasit experienta ta! Eu cafea nu beau de obicei, iar de un an si jumatate am trecut pe hrana vegana (cruda dar si gatita, produse integrale, miere, multe fructe si legume pe cat posibil bio si de sezon). De ceaiul de vasc , nu stiam si o sa-l incerc, iar daca am inteles eu bine se face un macerat(1lingurita planata la 250ml apa rece)lasat de cu seara pana a doua zi cand se strecoara si se bea lichidul?
      Corina M.

      Ștergere
    4. Cu placere! Da, e important sa nu fierbi niciodata vascul, caci altfel devine ceaiul otravitor!

      Ștergere
  8. E foarte buna ideea de a scrie ce meniu ai in fiecare zi

    RăspundețiȘtergere
  9. Și totuși reteta de „pizza” simplificată sau nu, cum o aflăm, dacă linck-ul mai sus menționat nu funcționează ? :)

    RăspundețiȘtergere