luni, 25 octombrie 2010

RETETA FERMECATA

O reteta unica, din care, modificand numai cantitatile diferitelor ingrediente, puteti face  ori maioneza, ori sos pentru spaghetti, ori pasta de uns pe paine, ori sos de salata, ori  icre vegane si cine stie, poate mai descoperiti si voi si alte intrebuintari, ma bucur deja de sugestiile voastre...
Reteta contine numai foarte putine ingrediente, toate din Romania (deci se poate controla foarte bine daca sunt ecologice si netrate termic), este iar o reteta tare iubita de mine, deoarece  indeplineste absolut toate cerintele mele: este rapida, usor  de facut, ieftina, satioasa si gustoasaaaaa.....Si a placut pana acum, fara exceptie, tuturor celor carora le-am oferit-o, chiar si nemtilor (care sunt destul de dificili in domeniu)!

Ingrediente:
-o ceasca de seminte de floarea soarelui;
-zeama de la o lamaie, la care se mai adauga si putin apa, in functie de cat de gros trebuie sa fie produsul final;
-1,2,3.... catei de usturoi (cum va place!);
- facultativ se mai pot adauga sare, cateva linguri de ulei de floarea soarelui, cimbru, frunze de patrunjel,  alge, ceapa, este iar o reteta creativa, care lasa portile deschise gustului si imaginatiei voastre.
Se macina fin sau se mixeaza semintele de floarea soarelui (se pot inmuia peste nopate, dar se pot prelucra si asa uscate, in caz ca ati uitat sa le puneti decuseara in apa...), se amesteca cu usturoiul pisat fin, zeama de lamaie si eventual se freaca cu uleiul sau se mai adauga mirodeniile dorite. Facuta ca maioneza,  trebuie sa-i subliniez calitatea cea mai mare si anume ca NU SE TAIE NICIODATA, ce grozav, nu-i asa?
Si asa arata produsul final, de exemplu peste frunzele de salata, se pun morcovi si dovlecei taiati ca spaghetti sau dati prin razatoare, iar deasupra minunea de sos, eu am decorat si cu frunze de ceapa ciorii taiate marunt.

Mai de aproape:
 
In borcanul din mijloc, este reteta facuta ca pasta de uns pe turtitele pustnicesti facute dupa reteta doamnei Elena Nita Ibrian, multi si-au pus insa si pe chiftelutele vegane (veste buna, in cele din urma am primit vineri reteta, am incercat-o, am facut poze, urmeaza si ea in zilele urmatoare!!!)  sau pur si simplu pe legumele taiate feliute sau fasii:
Si niste  incercari mai putin reusite de prim-plan:


Sau ca maioneza pentru celebra salata de cruditati din telina, morcov si patrunjel. Sau pe simple felii de morcovi si de radacina de patrunjel:










15 comentarii:

  1. In ultima vreme abandonasem putin semintele de floarea soarelui..multumesc ca mi-ai adus aminte de gustul lor delicios..completat, as zice eu, de valoarea lor nutritiva: bogate in vitaminele B (bolnavii de scleroza ar avea de castigat de pe urma consumului lor), vitamina E, fier, magneziu, fosfor, zinc, cupru si mangan. Diseara-mi pun la inmuiat:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu ca sa fiu sincera, prefer semintele de floarea soarelui oricaror nuci exotice (cajou, macadamia, etc.).....

    RăspundețiȘtergere
  3. Trebuie sa incerc si eu!!!e tare invitanta.....

    RăspundețiȘtergere
  4. Pana la urma pasta mea de seminte de floarea soarelui a ajuns pe post de sos cu care am uns felii de pizza cruda, apoi am adaugat firisoare de varza murata si diverse frunze de spanac, salata, germeni etc O bunatate. Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Draga Ligia, abia astept sa te invit si eu la mine la masa....
    O idee nemaipomenita, draga mea Gabriela!!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Super reteta! Eu am adaugat si morcov dat pe razatoare si am mixat totul... A iesit ca o maioneza, avand si culoarea aferenta... Un deliciu, ce mai.
    Felicitari pentru blog.

    Cu drag,

    Iulia

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc mult! O sa incerc si eu. Si multumesc si pt. ideea cu morcovul!

    RăspundețiȘtergere
  8. Deci, am facut acum doua zile si am facut si azi. Am facut cu semintele neinmuiate, voi incerca si cu ele inmuiate, poate iese mai cremoasa... Este atat de buna!.... yum, yum....

    RăspundețiȘtergere
  9. De ceva timp tot ma invart pe aici si nu incetez sa ma minunez decat de simplu poate fi.
    Am incercat aceasta pasta minunata si am folosit-o cu felii de rosii. Deocamdata am incercat cu seminte uscate, ca nu mai puteam de pofta, dar o sa incerc si cu ele hidratate
    Multumesc mult
    Cristina

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc mult pentru aceasta reteta minunata. Deocamdata cu seminte uscate, ca nu mai aveam rabdare, o sa incerc si cu seminte hidratate
    Cristina

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumesc pentru reteta! Este delicioasa,i-a placut si sotului meu! Vin cu mare drag pe blogul dumeavoastra!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va multumesc tuturor si va mai astept!
      Cu tot dragul,
      mimi

      Ștergere
  12. Multumesc mult Mimi, este delicioasa. Noi am facut o mamaliga si am mancat-o impreuna cu maioneza. Se potrivesc excelent.
    Multumesc si sa-ti dea Dumnezeu sanatate si inspiratie pentru multe alte retete. Cristina

    RăspundețiȘtergere